سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰
۰ نفر

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که بنی گانتز هشدار داده است که اگر به خودمان نیاییم، جنگ داخلی در "اسرائیل" رخ خواهد داد.

گاتس

همشهری آنلاین؛ عرصه داخلی برای رژیم صهیونیستی به حدی دچار بحران شده است که بنی گانتس، عضو سابق کمیته جنگ کابینه نتانیاهو اعلام کرد که این رژیم در آستانه جنگی داخلی قرار دارد. رئیس حزب آبی و سفید(مخالفان نتانیاهو) در سخنانی که در پلتفرم «ایکس» منتشر کرد، گفت: «اگر به خودمان نیاییم جنگ داخلی درخواهد گرفت و نباید حقیقت را کتمان کرد. گانتس اضافه کرد: «رهبری وجود دارد که مردم را بیگانه می‌داند و چاهی را که از آن می‌نوشیم و مایه حیات ماست، مسموم می‌کند.»براساس گزارش الجزیره، وی افزود: «جنگ داخلی زمانی است که ارتش اسرائیل با دشمن می‌جنگد و اعضای کنست عملیات یورش به پایگاه‌های نظامی را هدایت می‌کنند.وی با اشاره به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر افزود: کابینه وی صلاحیت انجام ماموریت خود را ندارد و دولت او نیز صلاحیت رسیدن به هدفش را ندارد (اشاره به به اصطلاح پیروزی مطلق و آزادی اسرا در غزه). وظیفه او بهبود اوضاع است.گانتس حمایت خود را از «دستیابی به توافقی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه» ابراز کرد.

وی ادامه داد: نتانیاهو نباید بترسد وقتی آنها (اسرا) را تحویل گرفتند او باید اینجا باشد.اشاره گانتس به رویدادی است که در اواخر ژوئیه، تعدادی از اعضای کنست با همراهی تظاهرکنندگان راست افراطی و سربازان نقابدار، در اعتراض به دستگیری ۹ سرباز متهم به تجاوز جنسی به یک اسیر فلسطینی توسط پلیس نظامی، به پایگاه «سدی تیمان» در نقب یورش بردند.آنها بعداً به پایگاه بیت لید (مرکز) که سربازان متهم را برای بازجویی برده بودند، حمله و سعی کردند به زور آنها را آزاد کنند.این موضوع در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از اندیشکده‌های غربی هم به موضوع تنش فوق العاده در داخل رژیم صهیونیستی اشاره کرده‌اند. مجله آمریکایی در گزارشی می‌نویسد، «جنگ در غزه، اختلافات سیاسی در اسرائیل را به‌خصوص میان گروه‌های راست و چپ عمیق‌تر کرده است. جنگ در غزه هم‌چنین اختلافات را میان یهودیان مذهبی و سکولار تشدید کرده و حتی اقتصاد اسرائیل را در وضعیت بی‌ثباتی قرار داده است. در نهایت جنگ در غزه، اسرائیل را با یک شکست مواجه ساخته است». این مجله در پایان به نقل از یکی تحلیلگرانش می نویسد: «پایان صهیونیسم نزدیک‌تر از آن چیزی است که بسیاری از اسرائیلی‌ها نسبت به آن اذعان می‌کنند«.

کد خبر 874125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha